ابراز علاقه به همسر و توصیه هایی برای یادگیری این مهارت(اگه دوسم داره چرا نمیگه)

بسیار از سوی زنان و مردان شنیده می شود که از میزان ابراز علاقه همسرشان به خود شکایت دارند. آنها دوست دارند جملات محبت آمیز را بیشتر بشنوند، اما هر با با جمله «من بلد نیستم» روبه رو می شوند.

هر رابطه ای به تجدید عهد و قوا نیاز دارد. ابراز عشق یکی از راه های گرم نگه داشتن زندگی است. زن و مرد هر دو نیاز دارند که از سوی همسر خود تایید شده و مورد محبت قرار گیرند.

اما این کار برای برخی از افراد اصلا ساده نیست. از نظر آنان همین که در کنار یک نفر زندگی می کنند، نشانه دوست داشتن است و کار و تلاش آنان برای خانواده کافی است. البته که این نظر همسرشان نیست.

دلایل عدم ابراز علاقه به همسر چیست؟

اگر دلیل آن واقعا دوست نداشتن همسر نباشد، عوامل زیر می تواند در آن دخیل باشد.

فقدان مهارت ابراز احساسات
داشتن خانواده ای که به یکدیگر ابراز احساسات نمی کردند
باورهای نادرست مانند سواستفاده همسر در صورت ابراز محبت
مردسالاری
طرد از سوی والدین در گذشته
بی توجهی والدین
سردی و بی توجهی همسر که به سردی فرد منجر شده است
ابراز عشق به صورت عملی
راهکارهای برای آموزش ابراز علاقه به همسر:
به او ابراز علاقه کنید:
شاید همسرتان فاقد مهارت ارتباط با دیگران است و نمی تواند احساساتش را به خوبی بیان کند. شما مدل خوبی باشید و به او محبت کنید. این کار را به صورت افراطی انجام ندهید بلکه در جای خود و در موقعیت مناسب به او محبت کنید تا او نیز این موقعیت ها را بشناسد.

از او و جزئیات صورت یا اندامش تعریف کنید. برای مثال، وقتی در حال تماشای شماست، به او بگویید که چقدر مژه های زیبایی دارد و از روز اول این مژه ها برایتان جذاب بوده است.

به «من هم همین طور» یا «تو هم همین طور» های او راضی باشید. این ها نشانه پیشرفت است. این نشانه ها را سرکوب نکنید.

نکات همسرداری و عوارض محبت زیادی

نیاز و حرف دلتان را به شوهرتان بگویید

بزرگ ترین اشتباه برخی از زنان در زندگی این است که حرف های دل خود را با همسرشان در میان نمی گذارند و رابطه خود را اینگونه تخریب می کنند . با حرف نزدن و نگه داشتن آن ها در دل خود تا زمان زیادی دوام نمی آورید و بالاخره جایی منفجر می شوید.

بنابراین به جای مخفی کردن نیاز هایتان، آن ها را با همسر خود در میان بگذارید مطرح کنید. اجازه دهید او نیز تا او همه خواسته ها و نیازهای شما را بداند و بتواند شما را بهتر درک کند و تلاش بیشتری برای برآورده کردن نیازهایتان انجام دهد.

همسرتان را تحسین کنید

به همسرتان مانند کسی که مسئول همه چیز است ننگرید و او را به عنوان یک مرد بپذیرید و به شخصیتش احترام بگذارید. دانش و آگاهی خود برای شناخت دنیای مردانه را بالا ببرید تا بتوانید همسرتان را بهتر بشناسید. شخصیت شوهرتان را بررسی کنید و دلایل تمایز او از سایرین را مورد توجه و تحسین قرار دهید.

گاهی به همسرتان عشق ندهید تا عشق بگیرید

باور اشتباهی که در بین زنان وجود دارد این است که آنان همیشه نقش یک دهنده را بازی می کنند و همسرشان فقط مصرف کننده است. این زنان می پندارند همیشه برای جذب همسرشان و گرفتن عشق و عاطفه بیشتر از او باید به او محبت و توجه کنند، در گوش او کلمات عاشقانه بگویند هدایایی برای مردشان بخرند و بهترین غذاها را برای او تهیه نمایند.

این رفتارهای اشتباه باعث نمی شود تا مردتان بیشتر شما را دوست داشته باشد زیرا در هر رابطه ای باید قانون دادن و گرفتن وجود داشته باشد.