انتخاب صحیح سایز کاندوم یکی از دغدغه‌های آقایان محسوب می‌شود و آن‌ها را با چالش روبرو می‌کند. برای بسیاری از آقایان مشکل است که بفهمند چگونه باید سایز مناسب آلت خود را برای انتخاب کاندوم بدانند. زیرا اگر کاندومی که خریداری کرده‌اند، برای آن‌ها تنگ باشد احتمال پارگی آن زیاد است؛ یا اینکه اگر کاندوم خود را گشادتر از آلت تناسلی خود انتخاب کنند، ممکن است که در هنگام آمیزش مشکلاتی را برایشان به وجود بیاورد. کاندوم یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مراقبتی و بارداری ناخواسته است، اما مشکلاتی را نیز مانند انتخاب سایز مناسب با خود همراه دارد. برای اینکه کاندوم بتواند از این موارد جلوگیری کند، باید سایزی متناسب با آلت فرد داشته باشد.

در این مقاله در سایت شب جمعه راه های شناخت اندازه مناسب کائدوم را در اختیار شما قرار می دهیم.

کاندوم‌ها در سایزهای مختلفی وارد بازار می‌شوند تا افراد بتوانند با توجه به ‌اندازه‌ی آلت تناسلی خود، مناسب‌ترین آن را انتخاب کنند. با توجه به سایزهایی که در این بخش به شما ارائه می‌دهیم می‌توانید سایز کاندوم صحیح را انتخاب کنید.

کاندوم سایز کوچک:
این کاندوم در اندازه‌ای به طول ۱۵ تا ۱۷.۵ سانتی‌متر است و قطری به اندازه ۴.۲۵ تا ۵ سانتی‌متر دارد.

کاندوم سایز متوسط:
کاندوم متوسط که بیشتر آقایان از آن استفاده می‌کنند، اندازه‌ای به طول ۱۷.۵ تا ۱۹ سانتی‌متر دارند و قطر آن‌ها کمی بیشتر از ۵ سانتی‌متر است.

کاندوم سایز بزرگ:
این نوع از کاندوم برای افرادی که اندازه آلت تناسلی آن‌ها ۲۰ سانتی‌متر و بیشتر است، طراحی شده است. در این سایز کاندوم ۵ تا ۶ سانتی‌متر برای قطر در نظر گرفته شده است.

کاندوم خیلی بزرگ:
این نوع کاندوم برای افرادی مناسب است که قطر آلت تناسلی آن‌ها بیش از ۶ سانتی‌متر است. در این سایز کاندوم طول کمتر از ۲۰ سانتی‌متر طراحی شده و در برندهای مختلف متفاوت است.

کاندوم ها در حالت عادی سایز استاندارد هستند و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند مگر در حالتی که آلت فرد بزرگتر از حد استاندارد باشد و قطر آن بیش از ۷ سانتیمتر باشد که برای این دسته افراد کاندوم سایز بزرگ در نظر گرفته شده است. از نظر طول نیز همین شکل است و کاندوم های استاندارد با طول ۱۷ سانتیمتر ساخته می شوند و البته نیازی نیست کاندوم تا انتهای آلت را بپوشاند. در ایران نیز ۹۹ درصد کاندوم های تولیدی یا وارداتی سایز استاندارد هستد.

در صورتی که آلت شما با سایز های رایج موجود در بازار راحت نیست باید کاندوم کوچکتر و یا کاندوم بزرگتر را تهیه کنید. بنابراین سه سایز برای کاندوم وجود دارد:

کاندوم سایز نرمال
کاندوم بزرگ
کاندوم کوچک
به یاد داشته باشید که برای خرید کاندوم باید عوامل دیگری مانند میزان محافظت و کارآیی آن را نیز مورد توجه قرار دهید. و فقط راحتی آن مد نظرتان. اگر شما به تازگی استفاده از کاندوم را شروع کرده‌اید، برای خرید کاندوم سایز نرمال را انتخاب کنید. پس از بار اول که آن را استفاده کردید، می‌توانید سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را بسته به آلت تناسلی خودتان خریداری کنید. نباشد.

اندازه‌ گیری آلت تناسلی برای خرید کاندوم مناسب

وسایل لازم را آماده کنید: قلم، کاغذ و متر. اگر متر ندارید، نخ و خط‌کش هم خوب است.

وقتی آلت‌تان به طور کامل بلند شده‌است، نخ یا متر را در پایه شفت قرار دهید. پایه‌ی شفت همان قسمتی است که شفت به استخوان شرمگاهی متصل است. تمام طول آلت تناسلی خود را تا نوک اندازه‌گیری کنید. از یک قلم برای درج علامت روی نخ یا متر استفاده کنید. سپس متر یا نخ را دور آلت تناسلی ببندید تا سایز دور آن را نیز اندازه‌گیری کنید هنگام استفاده از نخ، آن را روی یک سطح صاف قرار بدهید. سپس قسمت علامت‌گذاری شده را با خط‌کش اندازه‌گیری کنید. برای اندازه‌گیری طول، نیاز است که آلت در حالت نعوظ (راست شده) باشد. اگر از خط کش استفاره می کنید یک سر خط‌کش را در انتهای آلت (سمت شکم) و بالای آن قرار دهید و سر دیگر خط‌کش را تا سر آلت و نوک آن بکشید. سپس اندازه را یادداشت کنید.

اندازه‌گیری با دستمال:

یکی از راه‌های اندازه‌گیری آلت مردانه به وسیله دستمال توالت است. شما می‌توانید با استفاده از یک برگ دستمال کاغذی، به راحتی آلت خود را اندازه‌گیری کنید.

در این روش یک برگ دستمال توالت را بردارید و دور آلت خود که در حالت نعوظ قرار دارد، بگذارید. اگر دستمال پیچیده شده فضای خالی داشت، سایز شما کوچک است. اگر کاملاً این دستمال محیط آلت شما را احاطه کرد، پس شما سایز متوسط هستید. اگر هم قسمتی از آلت شما خالی باقی ماند، شما باید از سایز کاندوم بزرگ استفاده کنید.

اندازه‌گیری با نوار پارچه‌ای :
شما می‌توانید با استفاده از یک نوار پارچه‌ای آلت خود را اندازه‌گیری کنید. برای این کار تنها کافیست که با استفاده از یک نوار پارچه‌ای طول و محیط آلت خود را روی آن علامت بزنید. سپس نوار را روی یک خط کش قرار داده و علامت‌ها را روی خط کش اندازه‌گیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *